Benzynowy układ zasilania stanowi podstawowy układ paliwowy silnika o zapłonie iskrowym każdego samochodu napędzanego tym rodzajem paliwa. Współczesne pojazdy osobowe mają bardzo zaawansowane układy benzynowe realizujące wtrysk wielokrotny czy też pozwalające (we współpracy z innymi układami) na sterowanie składem mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od rejonu komory spalania, czy warunków pracy silnika.
Osiągnięcie odpowiednich parametrów przez silnik, również w aspekcie ekologicznym i ekonomiki użytkowania (zużycia paliwa) to także jedno z zadań benzynowego układu zasilania. Dodatkowo, wymagania te muszą być utrzymane w długim okresie użytkowania.
Jeśli w samochodzie znajduje się instalacja gazowa to jej prawidłowe działanie jest możliwe tylko wtedy, gdy benzynowy układ zasilania jest w stu procentach sprawny. W większości samochodów działa on poprawnie i nie wymaga żadnych działań obsługowo-naprawczych, natomiast jeśli wystąpią pierwsze objawy jego niedomagania to należy przeprowadzić specjalistyczną diagnostykę, wytypować usterki i szybko je usunąć. Przy stopniu skomplikowania współczesnych samochodów takie usługi wykonują tylko wyspecjalizowane warsztaty, posiadające niezbędne wyposażenie diagnostyczne i pracowników, którzy muszą być szkoleni na bieżąco, by ich wiedza nadążała za zmianami w benzynowych układach zasilania współczesnych pojazdów.
Firma Nagaz Stefanowski dysponuje odpowiednimi urządzeniami diagnostycznymi obsługiwanymi przez pracowników z długoletnim doświadczeniem warsztatowym. Urządzenia firmy Bosch (MOT i KTS) oraz Carmanscan i analizatory spalin Sun i Bosch oraz specjalistyczne narzędzia i wykwalifikowany personel stanowią odpowiednie zaplecze dające dające gwarancję wykonania przeglądu układu benzynowego i jego naprawy w każdym samochodzie.
Nasza firma oferuje diagnostykę i naprawy benzynowych układów zasilania na najwyższym poziomie wykonując m. in.:
- sprawdzenie (diagnostykę) benzynowego układu zasilania,
- diagnostykę (sprawdzenie) komputerowe za pomocą urządzeń Bosch KTS czy CARMANSCAN i MOT firmy Bosch z kasowaniem błędów zapisanych w sterowniku benzynowym),
- analizę spalin, która także jest dobrą wskazówką do oceny działania układu benzynowego,
- pomiar ciśnienia paliwa,
- pomiar ciśnienia sprężania,
- pomiar ciśnienia w układzie wydechowym,
- czyszczenie i naprawę połączeń masowych,
- diagnostykę (sprawdzenie) i naprawę bądź wymianę przepływomierza powietrza,
- sprawdzenie i ewentualną wymianę sondy/sond lambda,
- sprawdzenie i czyszczenie zaworu EGR (recyrkulacji spalin),
- serwis mechaniczny
oraz inne czynności, których wykonanie jest wynikiem przeprowadzanej diagnostyki czy naprawy.
- Nie należy bagatelizować nawet najmniejszych oznak nieprawidłowego działania układu benzynowego.
- Benzynowy układ zasilania należy utrzymywać w dobrym stanie technicznym.
- Paliwo należy tankować na renomowanych stacjach.
- Użytkowanie instalacji LPG w samochodzie wymaga przestrzegania pewnych zasad:
- w zbiorniku benzyny powinno znajdować się paliwo - nie mniej niż 1/4 jego objętości,
- samochód zasilany LPG wymaga okresowego użytkowania na benzynie, co utrzymuje podstawowy układ zasilania w dobrej kondycji,
- w samochodzie zasilanym LPG okresowo należy stosować uszlachetniacze do benzyny.
Użytkowanie samochodu na gazie nie jest powodem zaniedbywania silnika w zakresie okresowej obsługi układów zapłonowego i benzynowego, ponieważ sprawność działania samochodowej instalacji gazowej jest ściśle związana z prawidłową pracą silnika na benzynie. Samochodowa instalacja gazowa jest jedynie alternatywnym sposobem zasilania silnika. Korzysta ona z sygnałów benzynowego układu zasilania i dlatego jego sprawność jest kluczowa dla prawidłowego działania układu gazowego. Najczęściej powodem nieprawidłowego działania silnika na gazie są usterki w obrębie układu benzynowego lub zapłonowego, co jest błędnie interpretowane jako niedomagania instalacji gazowej. A trzeba przecież mieć świadomość, że nieprawidłowe działanie fabrycznych układów samochodu nie jest objęte ochroną gwarancyjną instalacji LPG. Samochód z niesprawną instalacją zapłonową oraz benzynowym układem zasilania nie jest w stanie działać prawidłowo na LPG. Tylko sprawność wszystkich trzech systemów: benzynowego, zapłonowego i gazowego gwarantuje bezawaryjne, bezpieczne i dwukrotnie tańsze niż na benzynie użytkowanie samochodu dostosowanego do zasilania LPG przez długie lata.