Wymianę oleju silnikowego w Łodzi można wykonać w firmie Nagaz Stefanowski, która oprócz montażu samochodowych instalacji gazowych zajmuje się świadczeniem usług motoryzacyjnych w szerokim zakresie.
Olej spełnia w silniku szereg bardzo ważnych zadań. Przede wszystkim jest środkiem smarnym ograniczającym tarcie pomiędzy elementami współpracującymi ze sobą. Oprócz tej podstawowej funkcji olej silnikowy jest także medium, które odbiera od elementów silnika znaczną część ciepła, utrzymując ich temperaturę, a tym samym temperaturę silnika, na odpowiednim poziomie. W silnikach bardzo wysilonych niekiedy stosuje się np. natrysk oleju na denka tłoków od strony miski olejowej, co ma właśnie na celu obniżenie ich temperatury.
Zadzwoń i umów się na serwis swojego samochodu
Dobór odpowiedniego do danej jednostki napędowej oleju jest bardzo ważny dla jej żywotności i stanu technicznego. W doborze oleju silnikowego należy kierować się zaleceniami producenta jednostki napędowej, które są określone w instrukcji obsługi auta. Najczęściej producenci samochodów podają normę fabryczną jaką olej silnikowy ma spełniać. Określa ona podstawowe parametry oleju, przede wszystkim klasę lepkościową i jakościową oraz niekiedy specjalne wymagania fabryczne, którym olej musi odpowiadać.
Olej silnikowy powinien być wymieniany w określonych przez producenta odstępach czasowych (określonych przebiegiem lub czasem użytkowania), a jego ilość musi być utrzymywana pomiędzy znakami min. i maks. na bagnecie czy wskaźniku elektronicznym. Wymaga to okresowej kontroli jego poziomu.
Praca silnika powoduje zużywanie się oleju silnikowego, co wymusza okresową wymianę oleju w samochodzie.
Prosta z pozoru czynność jaką jest wymiana oleju silnikowego w aucie wymaga jednak pewnej wiedzy i najlepiej powierzyć ją warsztatowi, który na pewno wie jak ją wykonać. Wraz z wymianą oleju w samochodzie wymienia się także filtr oleju, którego prawidłowy montaż wymaga odpowiedniego doświadczenia, a niekiedy także specjalistycznych narzędzi.
Utylizacja przepracowanego oleju silnikowego.
Poza tym wymiana oleju silnikowego w warsztacie powoduje, że to na nim spoczywa konieczność utylizacji oleju i filtra olejowego, co czyni tę operację znacznie prostszą. Warsztaty mają możliwości w zakresie składowania oleju przepracowanego oraz obowiązek w zakresie jego utylizacji, co powoduje, że odbywa się to zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem i poszanowaniem dla środowiska naturalnego.
Umów się na wymianę oleju silnikowego w swoim aucie
Oferta firmy Nagaz Stefanowski obejmuje oleje Mobil i Shell oraz szeroką gamę filtrów olejowych marki Filtron. Wyposażenie jakim dysponuje nasz serwis pozwala na wykonanie serwisu olejowego w każdym samochodzie. Wykonanie wymiany oleju silnikowego w firmie Nagaz Stefanowski w Łodzi jest gwarancją tego, że przepracowany olej nie trafi do środowiska naturalnego tylko do specjalistycznej firmy zajmującej się jego utylizacją i przerabianiem. Nasz mechanik samochodowy zajmie się twoim samochodem w profesjonalny sposób.
Wymianę oleju silnikowego w aucie należy wykonywać zgodnie z zaleceniami producenta, które są zawarte w instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej wymianę oleju w samochodzie wykonuje się co 15-20 tys. km lub raz w roku w zależności od tego, które kryterium zostanie osiągnięte wcześniej.
Samochody starszej generacji wymagają wymiany oleju silnikowego nieco częściej, co około 10 tys. km lub raz w roku. Są to zalecenia o charakterze orientacyjnym, ponieważ na częstotliwość wymiany oleju silnikowego w samochodzie wpływają także warunki eksploatacji. Jeśli auto jest wykorzystywane na krótkich dystansach w mieście, w warunkach tropikalnych, w terenie górzystym, albo jest użytkowany na długich trasach z dużymi prędkościami średnimi to wymianę oleju silnikowego w aucie należy wykonywać częściej.
Co około 500-1 000 km lub przed dłuższą trasą należy skontrolować poziom oleju w silniku
Ubytki oleju najlepiej uzupełniać olejem, którego parametry odpowiadają zaleceniom producenta. Stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego może spowodować poważną awarię silnika.
Mieszanie olejów mineralnych i syntetycznych lub półsyntetycznych jest niewskazane. Można mieszać oleje różnych producentów, które mają tę samą klasę jakościową i lepkościową.
Oleje wyższej klasy jakościowej (głównie syntetyczne) nie powinny być stosowne w jednostkach napędowych o dużym stopniu zużycia mechanicznego, które dotychczas były smarowane z wykorzystaniem olejów mineralnych czy półsyntetycznych, ponieważ może zdarzyć się, że lepszy olej doprowadzi do wypłukania osadów powstałych w silniku w czasie długoletniej eksploatacji, co z kolei może skutkować utratą szczelności silnika.
Stosowanie olejów markowych producentów o wieloletnim doświadczeniu jest gwarancją jakości i spełniania deklarowanych na opakowaniu parametrów, a tym samym zapewnienia silnikowi właściwych warunków pracy, niemożliwych do uzyskania przy zastosowaniu tańszych środków smarnych, które teoretycznie mają takie same właściwości.